Kasvun mahdollisuus – Brändi kasvun kulmakivenä

13.06.2025 klo 08:30 - 12:00

Sokos Hotel Vaakuna, Pori


Kasvun mahdollisuus – Brändi kasvun kulmakivenä

13.6.2025 klo 8.30-12.00

Sokos Hotel Vaakuna, Pori

Ilmoittaudu mukaan

Brändin avulla erotut kilpailijoista, herätät kiinnostusta ja vaikutat asiakkaiden mielikuviin sekä ostokäyttäytymiseen. Kiinnostavan brändin rakennusaineita ovat erottuvat konkreettiset teot, yrityksen kulttuuri ja herättävä viestintä. Millaista tunnetta ja tarinaa brändisi välittää? Herättääkö se asiakkaan kiinnostuksen? Vauhdittaako se yrityksesi kasvua?

Kasvun mahdollisuus tapahtumassa on ainutlaatuinen tilaisuus kuulla brändiasiantuntija Toni Lähteen ja kasvuyrittäjä Jenni Ahokkaan kokemuksia brändin merkityksestä kasvun rakennusaineena. Heidän omakohtaiset kokemuksensa luovat puheenvuoroihin uniikin ja inspiroivan sisällön, joka auttaa oivaltamaan oman brändin kehittämismahdollisuuksia sekä sen, miten oman kohderyhmän mielikuviin ja ostokäyttäytymiseen voidaan parhaiten vaikuttaa.

Tilaisuus on maksuton.
 

Tilaisuuden ohjelma:

Toni Lähde       Tarinan voima – brändi ja markkinointi liiketoiminnan kertoimena

Jenni Ahokas    Kasvuyrittäjän tarina – Brändin rooli menestyvän bisneksen rakentamisessa

 

Puhujaesittelyt

Toni LähdeToni Lähde

Toni Lähde on brändi- ja markkinointiasiantuntija, luova johtaja ja neuvonantaja. Hän on työskennellyt maailman suurimpien brändien sekä nälkäisimpien kasvuyritysten kanssa. Toni Lähde tunnetaan myös Diili-ohjelman tarkkanäköisenä neuvonantajana.

Luovan alan uransa Toni Lähde aloitti vuonna 2005 ollessaan Taideteollisen korkeakoulun ensimmäisellä luokalla. Silloin sai alkunsa brändi- ja markkinointitoimisto MacWell, jonka asiakkaina on vuosien varrella ollut maailman tunnetuimpia brändejä aina Nokiasta Pernod Ricardiin ja Microsoftista Zeissiin.

Tonilla on syvällinen ymmärrys brändin ja kohdeyleisön välisestä vuorovaikutuksesta. Hän on aitiopaikalta nähnyt miten vahvat brändit synnyttävät markkinoinnilla tunteita ja erottuvat teoilla kilpailijoistaan. Tonilla on ainutlaatuinen kyky löytää brändien ytimestä uniikki kilpailuetu, jota yritysten kohdeyleisöt todella haluavat ja arvostavat – ja ovat siitä valmiita maksamaan.

Puhujana Toni on viihdyttävä, oivaltava ja intohimoinen. Hänen missionsa on vapauttaa kuulijoiden henkilökohtainen osaaminen oman menestyksensä mahdollistajaksi käytännön esimerkein, opein ja tavoitteellisin askelin. Toni auttaa kuulijansa tunnistamaan oman brändimarkkinointinsa vahvuudet ja kehittämiskohteet, sekä sen miten kohdeyleisön mielikuviin ja ostokäyttäytymiseen voidaan parhaiten jatkossa vaikuttaa.

Toni on saanut ylistävää palautetta puhujana ja työpajojen fasilitoijana sekä brändien neuvonantajana, joka ratkaisee ongelman kuin ongelman. Hän on humoristinen, mutta kuulijan mieltä jatkuvasti osallistava puhuja, joka haastaa kaikki yleisössä oman ajattelutapansa muutokseen ja sen kautta inspiroi jokaisen löytämään oman, omaa yleisöään liikuttavan bränditarinansa. Puheenvuorot nojaavat tutkittuun ja kentällä testattuun tietoon, jonka hän tarjoilee lavalla viihdyttävinä suupaloina.

 Jenni AhokasJenni Ahokas

Kahdessa vuodessa miljoonien liikevaihtoon korealaisella kosmetiikalla yritystään rakentanut Jenni Ahokas on kolmikymppinen yrittäjä, ekonomi, kosmetiikan maahantuontiyrityksen toimitusjohtaja ja Smuuti Skin kosmetiikkabrändin perustaja.

Oma yritys tai varsinkaan oma kosmetiikkamerkki eivät kuuluneet Jennin urasuunnitelmiin. Oulussa kasvanut ja opiskellut Jenni on kauppatieteiden maisteri. Hän keskittyi opintojensa aikana markkinointiin ja haaveili urasta suuren yrityksen markkinointijohtajana. Jennin lanseeraama Smuuti Skin on kuitenkin noussut erittäin kilpailulla alalla ja pienellä markkinointibudjetilla äärimmäisen nopeasti suosikkibrändiksi. Kovia kasvuprosentteja ja positiivista tulosta tekevä yritys sai myös kasvurahoituksen enkelisijoittajilta.

Oulusta kotoisin oleva Jenni Ahokas kuvaa itseään leppoisaksi oululaiseksi, joka vihaa turhaa pönötystä. Esiintyjänä Jenni on helposti lähestyttävä, rempseä eikä puheenvuoroissa ole luvassa bisnesjargonia.

Jenni puhuu avoimesti omista kokemuksistaan, ja hänen tarinansa inspiroi niin aloittelevia kuin kokeneempiakin yrittäjiä!

Kasvualusta

Tilaisuus on osa Prizztech Oy:n, Satakunnan ammattikorkeakoulu (SAMK) ja Keksintösäätiö toteuttamaa Kasvualusta – uusille urille ja innovaatioille -hanketta, joka on Euroopan Unionin osarahoittama.